© Medicínské centrum Praha, 2022
Recepce
pondělí–pátek
7:30–17:00 hodin
Ordinační hodiny
pondělí–pátek
7:30–18:00 hodin
Příjem vzorků
pondělí–čtvrtek
8:00–12:00 hodin
(dále jen „VOP“)
společnosti Medicínské centrum Praha s.r.o., IČ: 250 32 119, se sídlem Praha 4, Mezi Vodami 205/29, PSČ: 143 00, společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 116020 (dále jen „Poskytovatel“), tel.: 270 003 562/564, e-mail: info@mc-praha.cz.
Poskytovatel, Medicínské centrum Praha s.r.o. (dále jen „Poskytovatel“), je nestátní zdravotnické zařízení s oprávněním k poskytování zdravotních služeb. Poskytovatel zajišťuje Klientům/Klientkám (dále v obou případech jen jako „Klient“) na jejich žádost služby vyšetření střevního mikrobiomu, nehrazené z veřejného zdravotního pojištění, spočívající ve zprostředkování testování biologického materiálu (stolice) Klienta ve smluvních akreditovaných laboratořích Poskytovatele, v rozsahu, který si Klient sjedná prostřednictvím objednávkového formuláře, a v předání výsledků vyšetření stolice osobně v odběrovém místě nebo e-mailem (dále jen „vyšetření“).
Poskytovatel nabízí Klientovi 3 základní typy vyšetření:
Podrobní vysvětlení jednotlivých vyšetření mikrobiomu je uvedeno na webových stránkách projektu: www.zdravastolice.cz
Smlouva o poskytování služeb vyšetření mezi Poskytovatelem a Klientem je uzavírána použitím prostředků komunikace na dálku. Klient odsouhlasením VOP na objednávkovém formuláři na webových stránkách projektu (www.zdravastolice.cz) prohlašuje, že je plně způsobilý k právním úkonům, je zletilý a není si vědom překážek, které by mu bránily v uzavření takové smlouvy.
Nabídka Poskytovatele je uvedena na internetových stránkách, Klient přijímá nabídku odesláním objednávkového formuláře. Následně e-mailem od Poskytovatele obdrží zálohovou fakturu s přiděleným identifikačním číslem objednávky (dále jen „ID“), kde je mu sdělena i konečná cena služby vyšetření. ID objednávky slouží rovněž jako variabilní symbol pro platbu a může být po Klientovi vyžadováno i při vyzvednutí výsledků.
Smlouva je uzavřena okamžikem připsání odměny za službu vyšetření na účet Poskytovatele pod variabilním symbolem příslušné objednávky Klienta ve smyslu těchto VOP. Po připsání odměny za službu vyšetření na účet Poskytovatele je Klientovi na jeho e-mail zasláno potvrzení o platbě (faktura). Klient je oprávněn odstoupit od smlouvy do čtrnácti (14) kalendářních dnů ode dne uzavření smlouvy, pokud již nebylo započato s jejím plněním.
Poskytovatel zprostředkovává testování biologického materiálu Klienta u smluvní laboratoře, která má řádné povolení k takové činnosti, a způsob testování má smluvně zajištěn.
Služby Poskytovatele spočívající v testování biologického materiálu jsou prováděny v laboratoři společnosti:
Služba vyšetření je Poskytovatelem poskytována v souladu se zákonem 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, v platném znění. Klient souhlasí s poskytnutím služby vyšetření tím, že přijme nabídku Poskytovatele, dokončí závaznou objednávku a uhradí celkovou cenu za službu vyšetření.
Klient je povinen vyčkat na potvrzení termínu vyšetření střevního mikrobiomu ze strany Poskytovatele. Klient souhlasí s tím, že samotnému vyšetření střevního mikrobiomu předchází konzultace s lékařem (vstupní vyšetření). Tato služba je zpoplatněna dle čl. V – Platební podmínky. Vstupní vyšetření je klient povinen absolvovat ještě před samotným vyšetřením rozboru střevního mikrobiomu s ohledem na vhodné naplánování vyšetření mikrobiomu tak, aby nebyl výsledek zkreslen exogenními vlivy (zdravotní stav, medikace apod.).
Na základě výsledků ze vstupního vyšetření bude klientovi následně doporučeno odpovídající vyšetření střevního mikrobiomu. Současně klient obdrží odběrovou sadu k vyšetření mikrobiomu a bude mu vystavena faktura za vyšetření mikrobiomu – viz platební podmínky čl. V. Převzetím odběrové sady na vyšetření mikrobiomu se klient zavazuje uhradit vystavenou fakturu se splatností 14 dnů. Laboratorní vyšetření mikrobiomu nebude zahájeno až po uhrazení faktury z a vyšetření. Klient se rovněž zavazuje dodržet instrukce, které jsou uvedené v Metodickém pokynu pro odběr stolice, a který je nedílnou součástí odběrové sady a zajistit tak správný postup odběru materiálu, správné uložení a podmínky transportu.
Potvrzení termínu pro vstupní prohlídku může být sděleno Poskytovatelem osobně nebo zasláno e-mailem či telefonicky. Pokud nebude Klientovi termín potvrzen, Poskytovatel je oprávněn službu vyšetření neposkytnout.
Klient je rovněž povinen dle § 53 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, před zahájením vyšetření oznámit Poskytovateli případné nakažení virem HIV nebo hepatitidou B či
Službu vyšetření Poskytovatel Klientovi neposkytne, pokud:
V případě nutnosti poskytnutí dalšího vzorku biologického materiálu (stolice), např. kvůli nedostatečnému množství, opakovanému testování kvůli nepřesnostem atd., může být Klient znovu vyzván k odběru. Klient je povinen opakovaný odběr provést, jinak služba nemůže být řádně poskytnuta a nemohou být sděleny informace o výsledcích. Pokud Klient i přes výzvu k opakovanému odběru nedodá Poskytovateli nový vzorek, odměna za službu vyšetření náleží v plné výši Poskytovateli a nevrací se Klientovi.
V případě, že se Klient nedomluví s Poskytovatelem na termínu předání vzorku biologického materiálu do 12 měsíců od okamžiku uzavření smlouvy, Poskytovatel má právo stornovat objednávku bez možnosti navrácení odměny za službu vyšetření Klientovi.
Poskytovateli za službu specifikovanou v bodu I těchto VOP přísluší odměna ve výši uvedené ve výzvě k úhradě, skládající se z:
Výše uvedené ceny vyšetření obsahují cenu odběrové sady.
Výše uvedené ceny nezohledňují administrativní položky:
(dále vše jen „celková cena za službu vyšetření“).
Pro úhradu celkové ceny za službu vyšetření a pro dodání odběrové sady dle objednávky může Klient zvolit následující způsoby:
| Osobní odběr – Praha 4, Mezi Vodami 205 | Dodání prostřednictvím České pošty | Dodání prostřednictvím PPL |
Platba při převzetí na provozovně Poskytovatele (platba v hotovosti nebo platební kartou Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro) |
ZDARMA |
X |
X
|
Bezhotovostní platba předem na účet Poskytovatele (č. ú.: 2836699359/0800; variabilní symbol platby je uveden v potvrzení objednávky) |
ZDARMA |
+150,- Kč
|
+150,- Kč
|
Platba dobírkou při převzetí zboží od dopravce |
X
|
+ 250,- Kč |
+250,- Kč |
Ceny jsou uvedeny včetně DPH. DPH je účtována v souladu s platnými právními předpisy.
V případě bezhotovostní platby předem na účet Poskytovatele je připsáním platby na účet Poskytovatele pod příslušným variabilním symbolem objednávky (shodným s ID objednávky)
sjednáno poskytnutí služby vyšetření Klientovi a objednávka služeb se stává závaznou pro obě smluvní strany.
Výzva k úhradě objednávky má platnost 14 dnů, v případě, že na základě výzvy k úhradě nebude do 14 dnů připsána platba na účet Poskytovatele s uvedením variabilního symbolu objednávky, objednávka bude automaticky stornována. Po uskutečnění platby obdrží Klient e-mail s potvrzením úhrady služby vyšetření, jehož přílohou bude daňový doklad (faktura).
O závěru vyšetření bude Klient informován e-mailem nejpozději do 60 pracovních dní od doručení vzorku do laboratoře. Výsledky vyšetření budou Klientovi poskytnuty osobně nebo e-mailem, v závislosti na výběru možnosti v objednávkovém formuláři. Po Klientovi může být pro sdělení výsledků požadováno ID objednávky. Převzetí výsledků vyšetření je možné:
a) e-mailem, pouze za splnění následujících podmínek:
• Klient při objednávání vyšetření zvolil možnost převzetí výsledků e-mailem,
• Klient poskytl e-mail Poskytovateli,
b) osobním převzetím v odběrovém místě, pokud:
• Klient výsledky převezme osobně v místě odběru,
• Klient při objednávání vyšetření zvolil možnost osobního převzetí výsledků.
Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za případnou morální újmu Klienta vyvolanou zasláním výsledků vyšetření.
Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za případnou morální újmu Klienta vyvolanou zasláním výsledků vyšetření.
Klient má právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy o poskytnutí služby vstupního vyšetření do čtrnácti (14) kalendářních dnů od úhrady ceny za vstupní vyšetření střevního mikrobiomu. Pro dodržení této lhůty je rozhodující, kdy je písemné odstoupení od smlouvy odesláno. Lhůta pro odstoupení se tak považuje za zachovanou, pokud Klient v jejím průběhu odešle Poskytovateli písemné oznámení, že od smlouvy odstupuje. Pokud již vstupní vyšetření bylo absolvováno cena za službu se nevrací.
Klient má právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy o poskytnutí služby vyšetření mikrobiomu do čtrnácti (14) kalendářních dnů od převzetí odběrové sady, resp. vystavení faktury za službu. Klient se v tomto případě zavazuje uhradit Poskytovateli náhradu škody za cenu odběrové sady (stabilizační roztok nukleových kyselin, aj.) ve výši 1000 Kč na účet Poskytovatele. V případě, že Klient obdržel odběrovou sadu, je Poskytovatel oprávněn si z této částky ponechat 500 Kč jako náhradu za odběrovou sadu.
V případě, že Klient již dodal vzorek biologického materiálu do laboratoře MCP ve smyslu čl. I. bodu b) těchto VOP, není možné od smlouvy odstoupit (nelze zrušit objednávku), Poskytovateli vzniká nárok na úhradu celkové ceny služeb laboratorního vyšetření (vyšetření střevního mikrobiomu). Pokud Klient neodstoupí od smlouvy (nezruší objednávku) ve lhůtě 14 dnů ode
dne uzavření smlouvy (okamžik připsání odměny za služby laboratorních vyšetření na účet Poskytovatele pod příslušným ID objednávky) a zároveň se nedostaví ve lhůtě 30 dnů od uzavření smlouvy do odběrového místa k odběru, nárok na poskytnutí služeb laboratorních vyšetření Klientovi zaniká, již uhrazená celková cena služeb laboratorního vyšetření se nevrací, bez nároku na náhradu propadá.
V případě odstoupení od smlouvy ze strany Klienta vrátí Poskytovatel peněžní prostředky přijaté od Klienta do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy.
Poskytovatel Klientovi vrátí částku bezhotovostně na účet, ze kterého byla celková cena Klientem odeslána. V případě, že Klient zvolil při objednávce možnost platby hotově při převzetí odběrové sady, je povinen sdělit Poskytovateli číslo svého účtu. Pro dodržení 14denní lhůty je rozhodující datum zadání příkazu k úhradě Poskytovatelem.
V případě úhrady objednávky Klientem platební kartou je Poskytovatel oprávněn jednostranně započíst na náhradu škody, vzniklé účtováním bankovních poplatků za karetní platební transakce ve výši 3% z uhrazené ceny platební kartou, proti nároku klienta na vrácení přijatých peněžních prostředků.
Odstoupení od smlouvy (zrušení objednávky) není možné po uplynutí 14denní lhůty od objednání vyšetření střevního mikrobiomu, nebo pokud Klient odebral vzorky svého biologického materiálu do odběrové zkumavky a zaslal ji zpět na adresu Poskytovatele. Poskytovateli v tomto případě vzniká nárok na úhradu celkové ceny služby vyšetření.
V souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) a v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a o změně některých zákonů v platném znění (dále jen „GDPR“) jsme povinni informovat Vás jako subjekt údajů (dále jen „klient“) o způsobu zpracování Vašich osobních údajů v Medicínském centru Praha s.r.o. (dále jen „Správce“).
Poskytovatel a klient uzavřeli Smlouvu o zajištění služby laboratorního vyšetření, nehrazeného z veřejného zdravotního pojištění, spočívající ve zprostředkování testování biologického materiálu klienta v akreditované laboratoři poskytovatele a ve smluvních laboratořích, v rozsahu, kterýsi klient sjedná prostřednictvím objednávkového on-line systému. V rámci tohoto právního vztahu bude poskytovatel zpracovávat osobní údaje klienta v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů v platném znění.
Realizace smluvního vztahu:
Toto zpracování je nezbytné pro plnění Smlouvy, jejíž smluvní stranou je klient. Zpracování osobních údajů klienta se provádí na základě zákonného zmocnění čl. 6, odst. 1, GDPR.
Na základě tohoto zmocnění není poskytovatel povinen vyžadovat po klientovi jeho souhlas se zpracováním osobních údajů.
Správce osobních údajů:
Medicínské centrum Praha s.r.o., se sídlem Mezi Vodami 205/29, 143 00 Praha 4, IČ: 25032119, zapsané ve veřejném rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 116020
Rozsah zpracovávaných osobních údajů:
Účel zpracování poskytnutých údajů:
Tyto údaje jsou zpracovávány za účelem nezbytným pro plnění smlouvy a plnění zákonem uložených povinností.
Doba, po kterou budou poskytnuté osobní údaje uloženy:
Osobní údaje budou správcem uloženy po nezbytně nutnou dobu stanovenou zákonem o zdravotních službách č.372/2011 Sb. a jeho prováděcích předpisů v platném znění
Zpracovatelé osobních údajů:
Vaše práva týkající se ochrany vašich osobních údajů:
Správce nepředává ani nemá v úmyslu předat osobní údaje do třetí země nebo mezinárodní organizaci.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky produktu Zdravá stolice nabývají účinnosti dne 1. září 2023
V Praze dne 01.09.2023
Příloha č. 1 Všeobecných obchodních podmínek projektu Zdravá stolice:
Informace o zpracování osobních údajů